Haluamme palvella sinua

Siikajoen apteekki sijaitsee Siikajoen kunnassa Pohjois-Pohjanmaalla, keskeisellä paikalla Ruukin taajamassa. Palvelemme sinua kahdeksan ammattilaisen voimin. Tarjoamme monipuoliset ja asiantuntevat apteekkipalvelut mukavassa maalaisympäristössä.

Siikajoen apteekilla on kolme palvelupistettä, jotka sijaitsevat Paavolassa, Siikajoenkylällä ja Lumijoella.

Siikajoen apteekki kuuluu kotimaiseen yksityisten apteekkien Avainapteekit-ketjuun. Voit liittyä Avainasiakkaaksemme helposti joko apteekissa tai Avainapteekit.fi -sivustolla. Avainasiakasohjelma palkitsee sinua apteekkiasiointisi keskittämisestä merkittävillä eduilla ja parantaa lääkehoitosi turvallisuutta.


Erityispalvelut: Lääkkeiden annosjakelupalvelu, reseptien uusimispalvelu
Palvelukielet: Suomi, englanti
Palveluhenkilöt: Astmayhdyshenkilö, sydänyhdyshenkilö, diabetesyhdyshenkilö

Yhteystiedot

Katso kaikki yhteystiedot

Siikajoen apteekki
Siikasavontie 5
92400 Ruukki

Aukioloajat
Ma- Pe 9.00 - 17.00
Lauantaisin 9.00- 14.00

Puhelin
(08) 271 044
(08) 271 648 (fax)

Sähköposti
siikajoenapteekki@apteekit.net

Kotisivut
www.facebook.com/siikajoenapteekki

Ajankohtaista

AJANKOHTAISTA 29.3.2018

Hyvää Pääsiäistä!
Apteekki Ruukissa avoinna tänään torstaina klo 17 asti, lauantaina 9-14.
Tiistaina taas normaalisti 9-17.
Paavolan palvelupiste M-Kotovalinnassa avoinna lauantaina 9-16, maanantaina 12-15. Siikajoenkylän Salen palvelupiste avoinna huomenna perjantaina 12-18, lauantaina 8-18, sunnuntaina 12-18 ja maanantaina 12-18.
Palvelupiste Lumijoen Salessa avoinna normaalisti eli joka päivä klo 21 asti.



Videot 20.11.2017


 Osallistu keräilykampanjaan!

 Siikajoen Apteekin palvelupisteet:



Terveydeksi!-lehden uutisia

Parafiiniöljy suojaa saunan lauteet

21. tammikuuta 2019 – Apteekissa myytävä parafiiniöljy on varsin monikäyttöinen tuote. Lue koko artikkeli

21. tammikuuta 2019

Aikanaan tätä hajutonta, mautonta ja väritöntä öljyä käytettiin sisäisesti ummetuksen lääkintään, mutta nykyisin on saatavilla tehokkaampiakin vaihtoehtoja. Lemmikkieläinten ummetukseen parafiiniöljyä voi käyttää eläinlääkärin ohjeen mukaisesti.

Parafiiniöljylle löytyy käyttöä myös kotitaloustuotteena. Sillä voi suojata kosteudelta, lialta ja kulutukselta puiset pöydät, työtasot, leikkuulaudat, kaikenlaiset kapustat sekä saunan lauteet. Öljyä levitetään esimerkiksi kankaan tai sienen avulla ohuelti käsiteltävälle pinnalle ja sen annetaan imeytyä. Lopputuloksena puu saa syvemmän sävyn.

Parafiinia käytetään myös perusvoiteiden ja kosmetiikan raaka-aineena. Parafiiniöljy soveltuu sellaisenaan hyvin esimerkiksi hierontaan.

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Kuidun lisääminen parantaa sokeritasapainoa

14. tammikuuta 2019 – Ravinnosta saatu kuitu voi auttaa diabeteksen hallinnassa. Kuitu on yhdistetty myös pienempään riskiin sairastua diabetekseen ja sydän- ja verisuonitauteihin. Lue koko artikkeli

14. tammikuuta 2019

Ravintokuitujen lisääminen ruokavalioon voi auttaa veren sokeritasojen ja diabeteksen hallinnassa, tuore tutkimus vahvistaa.

Tutkimuksessa käytettiin kuituvalmisteita, mutta kuituja on luonnostaan täysjyväviljassa sekä monissa kasviksissa, hedelmissä ja marjoissa.

Diabetes Care -lehden julkaisemat tulokset perustuvat 28 tutkimuksen ja 1 400 osallistujan tietoihin, ja niiden perusteella yhteydet näkyvät yli 13 gramman päiväannoksilla. Tämän verran liukoista kuitua sisältävät valmisteet paransivat veren sokeritasoja kuvaavan HbA1c:n tasoja, paastossa mitattuja veren glukoosipitoisuuksia sekä insuliiniresistenssiä.

Ravinnosta saatavat kuidut on tiedetty terveellisiksi tätäkin ennen, mutta tulokset vahvistavat näyttöä ja osoittavat myös kuitulisien voivan parantaa veren sokeritasapainoa. Kuitu on yhdistetty myös pienempään riskiin sairastua diabetekseen ja sydän- ja verisuonitauteihin.

Päivittäin nautitun ruoan kuitumäärän pitäisi suositusten mukaan olla ainakin 25 grammaa. Parhaiten kuituja saa, jos syö viljoja ja varsinkin täysjyväviljoja ja palkokasveja. Sadassa grammassa ruisleipää on 10–12 grammaa kuitua, vastaavassa määrässä papuja tai pähkinöitä on noin 5–8 grammaa.

Kuva: Pexels

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Pysy pystyssä liukkaalla

9. tammikuuta 2019 – Neljä kymmenestä liukastuu talvella ja kolmannes satuttaa itsensä. Liukastumisia voi ehkäistä varautumalla säähän. Lue koko artikkeli

9. tammikuuta 2019

  1. Valitse pitävä kenkä. Talvikengässä on hyvä olla matala ja leveä kanta, jonka takareuna on viisto ja kuvioitu. Taipuisa ja pehmeä pohjamateriaali ei kovetu pakkasella.

  2. Käytä liukuesteitä. Paras malli peittää koko kengänpohjan ja on CE-merkitty.

  3. Varaa aikaa matkoihin. Liukkaalla kelillä ei kannata kiirehtiä eikä juosta bussiin.

  4. Tarkista sää. Ilmatieteenlaitos antaa varoituksia jalankulkusäästä.

  5. Anna palautetta kulkuväylistä. Jos lumen poistossa, hiekoituksessa tai valaistuksessa on puutteita, kerro siitä.

  6. Huolehdi kunnostasi ja vireydestäsi. Hyvä yleiskunto, lihasvoima ja tasapaino auttavat pysymään pystyssä.

  7. Keskity kävelemiseen. Pysähdy käyttäessäsi kännykkää.

Lähde: Pysy pystyssä -kampanja, kotitapaturma.fi

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Siirry lehden sivuille